Content varianten
Maar wat voor content kan ik dan het beste gebruiken?
Dat is een vraag die iedereen wel eens overvalt en waar je dan zo snel geen antwoord op hebt. En daarom is er dit overzicht van allerlei vormen content waar je misschien iets uit kiezen kunt of dat je als je inspiratie kunt gebruiken. Misschien zijn niet alle genoemde voorbeelden voor jou geschikt om direct te gebruiken, maar ze zijn meestal wel bruikbaar om inspiratie op te doen voor je eigen situatie. Dat lukt meestal prima. Klik op [INFO] knop bij elk onderwerp om er meer over te vinden.
- Animaties, verschillende vormen mogelijk. Google weet meer; [INFO over animaties]
- Artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Spreekt voor zich. [Zie de website]; [INFO over artikelen]
- Beeldcollages, zie bij moodboard; [INFO over beeldcollages]
- Behind the scenes reportage kan op verschillende manieren; [INFO behind the scenes]
- Biografieën, nuttig voor elke kunstenaar en iets dat je moet hebben; [INFO over de biografie]
- Blogs, in allerlei vormen. [Zie ook de website]; [INFO over blogs]
- Bedrijfsnieuws, mits interessant voor de klanten; [INFO over bedrijfsnieuws]
- Brochures over je bedrijf, producten etc.; [INFO over brochures]
- Cartoons, zowel zelf getekend als bewerkte foto's; [INFO over cartoons]
- Casestudies, altijd handig om te leren van een ander; [INFO over casestudies]
- Checklists, besparen werk en voorkomen vergissingen; [INFO over checklists]
- Cinemagraph, foto's waarin bepaalde delen bewegen; [INFO over de cinemagraph]
- Citaten, quotes en andere uitspraken van mensen; [INFO over quotes]
- Collages, gemaakt uit tekeningen en foto's; [INFO over collages]
- Columns, kunnen prikkelend zijn en tot nadenken stemmen; [INFO over columns]
- Dagboeken, kunnen interessant zijn als je veel meemaakt; [INFO over dagboeken]
- Diashows, alternatief om foto's te presenteren; [INFO over diashows]
- Droedels, blad vol kleine tekeningen over het onderwerp; [INFO over droedels]
- E-boeken, dikke en dunne boeken en handleidingen horen er bij; [INFO handleidingen]
- Enquêtes, kunnen voor jezelf en je lezers interessant zijn;[INFO over Enquêtes]
- Facebook en Instagram verhaal, content die na een dag verdwijnt;[INFO over vluchtige content]
- Fictieverhalen zoals korte verhalen of een vervolgverhaal; [INFO over verhalen]
- Flarf, een soort "gedichten" uit Google zoekresultaten; [INFO over flarf]
- Flat lay image. Een uitstalling van voorwerpen, teksten etc; [INFO over Flat Lay image]
- Foto's, spreekt vanzelf en over zoveel mogelijk onderwerpen; [INFO over foto's]
- Fotorotatie, een manier om series foto's weer te geven;[INFO over Fotorotatie]
- Geschilderde afbeeldingen/ illustraties zijn juist in de kunst interessant; [INFO schilderwerk]
- Getekende afbeeldingen/ illustraties, geen probleem voor kunstenaars;[INFO illustraties]
- Gidsen in allerlei soorten en over allerlei onderwerpen;[INFO gidsen]
- Grafieken van alles wat maar in cijfers en trends valt uit te drukken;[INFO grafieken]
- Haiku korte meaar opvallende dichtvorm van Japanse oorsprong;[INFO haiku]
- Helpfuncties, kunnen altijd handig zijn;[INFO helpfuncties]
- Hoe doe je...artikelen en video, vooral in de kunstwereld valt veel te leren;[INFO hoe doe je]
- Infographics, ook een manier om dingen duidelijk te maken; [INFO infographics]
- Instructographic, grafische techniek om instructies te geven; [INFO Instructographic]
- Interviews in video of transscript, vooral als de persoon in kwestie wat te melden heeft;[INFO]
- Kaarten en plattegronden, maakt het vinden van iets of iemand wel gemakkelijker;
- Lijstjes in allerlei vormen en over de meest uiteenlopende onderwerpen;[INFO over lijstjes]
- Materiaal dat door derden ter beschikking is gesteld;[INFO materiaal van derden]
- Mindmaps, de beste uitvinding voor creatieve geesten ooit;[INFO over mindmaps]
- Minicursussen over alles dat met kunst te maken heeft; [INFO over minicursussen]
- Mock-ups, foto's geplaatst in een zelf gedefinieerde omgeving; [INFO over mockups]
- Moodboard, een techniek om een sfeer uit te drukken;[INFO over moodboards]
- Nieuwsberichten uit de kunstbranche en algemeen;[INFO over nieuwsberichten]
- Nieuwsbrieven hebben een slecht imago maar dat is niet terecht;
- Onderzoeken onder lezers kunnen verrassende zaken naar boven halen;[INFO onderzoeken]
- Onderzoeksresultaten zijn altijd interessant;
- Online spelletjes spreken altijd aan en zijn daardoor prima content; [INFO over online arcadegames]
- Opinie-artikelen om van te leren of je eraan te ergeren. In elk geval een resultaat;[INFO opinieartikelen]
- Persberichten en persmateriaal, onmisbaar om een goede band met de pers te houden;[INFO persmateriaal]
- Planning overzichten, zoals Gantt charts; [INFO over Gantt charts]
- Podcasts, niet meer weg te denken en handig in de auto;[INFO over podcast]
- Polls of stemmingen leveren goede informatie voor klanten en jezelf;[INFO over polls]
- Prezi (presentatiehulpmiddel met inzoommogelijkheid);[INFO over prezi presentaties]
- Puzzels zijn altijd een uitdaging voor veel mensen; [INFO over puzzels]
- Quickstart lijsten kunnen handig voor je klanten zijn om op gang te komen; [INFO quickstart lijsten]
- Quizzen zijn handig om je kennis te testen; [INFO over quizzen]
- Quotes of ook wel citaten zijn vaak leuk om te lezen en als nadenker; [INFO over quotes]
- Resourcelijsten schelen de lezer veel werk; [INFO resourcelijsten]
- Reviews van hulpmiddelen/ boeken/ websites;[INFO reviews]
- Samenvattingen o.a. van boeken schelen werk voor de lezer; [INFO over samenvattingen]
- Schema’s en schematische voorstellingen van alles en nog wat; [INFO over schema's]
- Screencast, een manier om iets uit te leggen op video;[INFO screencast]
- Shoutcards zijn niet zo bekend maar vallen goed op; [INFO over schoutcards]
- Spreuken en andere scheurkalenderwijsheden, leuk om te lezen; [INFO spreuken]
- Stappenplannen, handig en tijdbesparend;[INFO stappenplannen]
- Storyboard. Hoe maak ik een verhaal visueel; [INFO storyboard]
- Stripjes en stripverhaal als vervolgverhaal; [INFO stripjes]
- Televisie kanaal opzetten is gemakkelijker dan je denkt; [INFO televisiekanaal]
- Terminologie, eigenlijk iets dat er altijd moet zijn in een bepaalde vorm;[INFO terminologie]
- Testimonials ofwel klantbeoordelingen. Mits eerlijk verkregen; [INFO klantbeoordelingen]
- Tijdlijnen uit de geschiedenis geven verbanden die je anders niet snel ziet;[INFO tijdlijnen]
- Veel gestelde vragen omzetten in nieuwe artikelen voor iedereen; [INFO vragen]
- Verfschetsen zijn van belang voor kunstenaars; [INFO verfschetsen]
- Vervolgverhalen zijn niet gemakkelijk te maken maar het is wel uitdagend;[INFO vervolgverhalen]
- Verwijzen naar bruikbaar materiaal bij anderen; [INFO verwijzingen]
- Videocollage, stukjes uit verschillende video's vertellen hun verhaal [INFO videocollage]
- Video’s in allerlei soorten, vaak wat beter afgewerkt met een intro etc.; [INFO video]
- Vlogs in allerlei vormen en formaten. Snelle video's die niet aan hoge eisen voldoen;[[INFO vloggen]
- Vluchtige content, content die na een dag spontaan weer verdwijnt;[INFO vluchtige content]
- Voorspellingen over alles wat zich daar maar een beetje voor leent;[INFO voorspellingen]
- Vraag- en antwoord sessies (Q&A sessies). Die geven vaak ongekende mogelijkheden om zaken aan de orde te stellen; [INFO vraag en antwoord]
- Vragenlijsten helpen als ze goed gemaakt zijn zowel jou als je lezers; [INFO vragenlijsten]
- Weggeefacties vallen altijd goed. Iedereen krijgt graag een cadeautje; [INFO weggeefacties]
- Wenskaarten met sluikreclame er op [INFO wenskaarten]
- Wijzigingen op andere websites en blogs kunnen op een overzichtelijk lijstje handig zijn; [INFO wijzigingen]
- White papers zijn altijd informatief en geliefd; [INFO White papers]
- White board presentatie, een techniek waarbij een afbeelding opgebouwd wordt; [INFO over white board presentatie]
- Wordclouds maken je teksten levendig en geven een extra ingang; [INFO Wordclouds]
- Woordenlijsten en woordenboeken zijn fijn voor wie niet alle termen kent; [INFO over Woordenlijsten]
Niet elk onderwerp uit deze lijst is dus voor elke kunstenaar van belang. Integendeel, zou ik haast zeggen. Maar dat er iets te kiezen valt en dat er altijd wel iets passends is te vinden mag wel duidelijk zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat contentmarketing voor kunstenaars de toekomst heeft.
Vandaar we bij Team Jetje veel aandacht aan deze marketingvorm gaan geven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten