vrijdag 5 november 2021

Casestudies zijn handig om van te leren

Casestudies zijn handig om van te leren

    Veel mensen lezen graag hoe anderen problemen aanpakken;

    Een casestudie zal zelden of nooit direct toepasbaar zijn, maar het kan iemand wel op het gouden idee brengen;

    Identificatie is van belang en het is daarom aan te raden om case studies dicht bij huis te zoeken. De aanpak van een multinational zal zelden of nooit praktisch naar jouw eigen situatie om te zetten zijn.



Een prima stukje achtergrondinformatie

Een casestudie is altijd een prima stuk content voor je contentmarketing. Bij een casestudie leg je een situatie uit en wat er allemaal gebeurd is.

Je kunt het hele traject laten zien

Je kunt bijvoorbeeld het maken van een schilderij tot in detail uitleggen, te beginnen met het selecteren van een doek, tot het afleveren aan een koper. En alle acties die daar tussen zitten. Maar ook de verbouwing van je atelier door de plaatselijke timmerman kan een project zijn, waar heel veel van te leren valt.

Compleetheid en eerlijkheid zijn heel belangrijk

Belangrijk bij een goede casestudie is, dat deze eerlijk is. Het mag niet zo zijn dat moeilijke momenten en problemen die zich al doende voorgedaan hebben, onder het tapijt worden geveegd. En omgekeerd mag je ook best trots vermelden, als je iets met veel succes hebt afgerond.

Bij menselijke verhalen horen ook grote mislukkingen

Je lezers lezen tenslotte graag menselijke verhalen en daar hoort een dergelijk moment met een mislukking zeker bij. Ieder mens maakt wel eens een stomme fout en ieder heeft wel eens een actie waarvan hij of zij later ook vindt dat die beter achterwege gelaten had kunnen worden. Dat is menselijk en dat leest men nu eenmaal graag. Onfeilbare mensen zijn maar zelden populair.

Casestudie beschrijven een speciale situatie met het doel hiervan te leren


Het is belangrijk dat de lezer zich met degene die met de case bezig is, kan identificeren. Dat maakt het des te gemakkelijker om er iets van te leren. Van een vakman met 20 jaar ervaring kun je ongetwijfeld veel leren, maar dan wordt het meer een cursus of een workshop en zo ver moet je met een casestudie niet willen gaan.

Natuurlijk moet de beschrijving van de situatie en de genomen acties gedetailleerd genoeg, zijn zodat het hele proces goed te volgen is.

Omdat je lezers graag iets leren op je weblog is een casestudie daar heel geschikt voor. Je maakt die studie het beste op basis van een dagboek of een logboek dat je later samenvoegt tot een verhaal dat je dan publiceert. Of wat ook heel goed kan, je publiceert dagelijks de voortgang in je weblog. Dan heb je ook dagelijks alvast een suggestie om over te publiceren. Dan snijdt het mes aan twee kanten en ben je lekker efficiënt bezig met je contentmarketing.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er daar vele van terug te vinden. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten