Is bedrijfsnieuws als content interessant voor kunstenaars?
Veel mensen willen achtergrondinformatie over de kunst die bij hen aan de wand hangt en daar valt info over het wel en wee van de kunstenaar ook onder;
|
||
Bedrijfsnieuws is niet alleen van belang voor je klanten, maar eigenlijk voor al je contacten;
|
||
Houd er bij bedrijfsnieuws rekening mee dat het voor ieder contact interessant moet zijn. |
Informatie over bedrijven in het algemeen
Bedrijfsnieuws is van belang voor veel partijen die het bedrijf een goed hart toedragen. Denk aan klanten, personeelsleden, geldschieters, leveranciers, buren en ga nog maar even door. Al deze groepen rond een bedrijf worden meestal met de Engelstalige term "stakeholders" aangeduid. Bedrijfsnieuws dient al deze stakeholders te informeren, wat zeker bij grotere bedrijven een fikse klus kan zijn. Je ziet dan ook dat er vaak hele organisatorische eenheden opgetuigd worden, om een soort public relations functie uit te oefenen.
Wordt er een werkstuk van je geveild? |
Kleine bedrijven, zoals ook kunstenaars dat zijn
Bij kleine bedrijven, zoals bijvoorbeeld de beeldende kunstenaar, kan dit heel anders komen te liggen. Daar is én niet veel nieuws voorhanden én er zijn aanzienlijk minder stakeholders. Daar staat tegenover dat een kunstenaar wel vaak interessant bedrijfsnieuws kan melden.
Voorbeelden van bedrijfsnieuws voor kunstenaars:
- Het gereedkomen van een onderhanden kunstwerk;
- Het op stapel zetten van een nieuw kunstwerk;
- Een cursus of workshop die je organiseert;
- Een veiling van een kunstwerk voor een goed doel;
- De verkoop van een kunstwerk;
- De opening van een expositie;
- De afsluiting van een tentoonstelling;
- De aanwezigheid op een kunstbeurs;
- Een vermelding in een periodiek.
En dergelijke. Met enige creatief denken is deze lijst nog ver uit te breiden.
Bedrijfsnieuws is ook voor kunstenaars interessant om te publiceren
Bedrijfsnieuws is dus zeker voor kunstenaars van belang om regelmatig te publiceren. Daar kan dan bijvoorbeeld een weblog of een nieuwsbrief goede diensten bewijzen. Ook een eenvoudige online community kan waardevol zijn. Zeker ook voor de voor kunstenaars zo noodzakelijke zichtbaarheid kan het publiceren van bedrijfsnieuws van groot belang zijn. Je gaat niet het afwerken van één schilderij laten zien in een speciale campagne, maar als het een regelmatig terugkerend item op een weblog of in een nieuwsbrief wordt, dan is de situatie gelijk heel anders.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er daar vele van terug te vinden. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten