dinsdag 9 november 2021

Enquêtes geven interactie met de lezers

Enquêtes geven interactie met de lezers

    Een enquête onder je lezers kan voor jezelf, maar ook voor je lezers interessante informatie opleveren;

    Er zijn voldoende tools op het internet te vinden om een goede enquête op te zetten;

    Het maken van een enquête zonder rare vragen, zoals toch antwoord moeten geven als je ergens "NEE" op geantwoord hebt, is nog best lastig.




Vragen over de eigen aanpak

Een enquête is een vragenlijst over een willekeurig onderwerp. We kunnen de enquête inzetten voor onze eigen onderneming. Dan stellen we vragen over alle communicatie met de klanten en andere relaties om met de antwoorden onze bedrijfsvoering te verbeteren. 

Het is netter om de resultaten later te presenteren. 

vragen aan de lezers middels een enquête

Vragen over een willekeurig onderwerp

Een andere vorm is om vragen over een bepaald onderwerp te stellen om uit te zoeken hoe onze lezers tegen dit onderwerp aankijken. We stellen er een serie vragen over, verwerken de antwoorden en presenteren die later weer terug naar de lezers. Die krijgen dan ook informatie hoe andere lezers tegen het onderwerp aan kijken. 

De enquête geeft goede interactie met de lezers

Omdat we actief met de lezers en hun mening bezig zijn, hebben we met de enquête een prima stukje content te pakken. Het levert je meermalen materiaal op, dat je dan weer kunt plaatsen en het is als het goed is een onderwerp dat onze lezers interesseert. Je presenteert de resultaten meestal het beste met grafieken in allerlei vormen.

Begin met een inventarisatie van je onderwerpen

De eerste enquête die je organiseert zou dan bijvoorbeeld een inventarisatie kunnen zijn van de onderwerpen die je lezers daadwerkelijk interesseren. Daar kun je dan in het vervolg rekening mee houden en gebruiken om nieuwe enquêtes op te zetten.

Online beschikbare vragenlijsten

Er zijn verschillende geschikte enquêtemogelijkheden online te vinden, onder anderen via de formulieren van Google. Maar er  zijn  er meer. Het loont om even rond te kijken, welke vorm het beste bevalt. Veel van deze vragenlijsten zijn verder gratis te gebruiken, dus we hoeven in de enquête als content niet veel te investeren. 

Nog een pluspunt dus. Overigens is het opzetten van een goede vragenlijst nog niet echt simpel. Berucht en irritant zijn de volgende vragen en antwoorden die we heel veel tegen komen:

Vraag: Heeft u ons hotel al eens bezocht?

Antwoord: Nee, nog nooit.

Vraag: Wat beviel u het meeste aan uw bezoek?

En sla je dan de vragen over die nergens op slaan, dan is het niet mogelijk om het formulier te verzenden, omdat dit niet volledig is ingevuld. 


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten