zaterdag 8 januari 2022

Vluchtige content past in een snel en vluchtig tijdsbeeld

Vluchtige content past in een snel en vluchtig tijdsbeeld

  Vluchtige content vinden we bijvoorbeeld bij Facebook, Instagram, Tiktok en Snapchat;

  Omdat de content de volgende dag al weer verdwenen is, dwingt het om het snel te lezen;

  Het gebruik van deze vluchtige content speelt dus in op de angst om iets te missen.


Wat is ephemeral content?

In verschillende social media vormen vinden we het verschijnsel van de zogenaamde "ephemeral content", ofwel de vluchtige content. Deze contentvorm bestaat maar kort. Meestal is het één dag zichtbaar, waarna die content spontaan weer verdwijnt. Voorbeelden van vluchtige posts zijn de "verhalen" van Facebook en de "stories" van Instagram.

Facebook verhaal
Bij Facebook op de computer staan de verhalen bovenin in beeld


Als het grote voordeel van deze vluchtige content ziet men de positieve effecten voor je brand, omdat er steeds nieuwe content te vinden is.

De angst om iets te missen

De ephemeral content speelt in op het verschijnsel dat tegenwoordig FOMO wordt genoemd,  (ofwel de fear of missing out) en dat inspeelt op de angst van mensen om ook maar iets te missen, dat op social media gebeurt. Bij content die na 24 uur spontaan in het niets verdwijnt ben je dus wel gedwongen om regelmatig te gaan kijken wat er zoal te zien is.

Vluchtige content  is niet voor al je volgers interessant

Het is dus niet geschikt voor zaken die al je volgers in theorie moeten kunnen zien. Veel mensen komen namelijk maar om de paar dagen op social media en krijgen de vluchtige content die je plaatst, dan ook helemaal niet mee. Dat is dan al lang weer verdwenen. Dat aspect is zeker iets om mee te wegen, als je er voor kiest om deze vluchtige content te gaan gebruiken. Ook de "klassieke" aanpak zal eigenlijk wel moeten blijven. Bepaald desnoods een goede strategie om beide soorten content naast elkaar te gebruiken.

Vluchtige content dwingt volgers tot een actie

Ondanks de bezwaren past een contentvorm die je tot snel handelen dwingt wel tot het snel nemen van actie. Bijvoorbeeld morgen kun je een kans die je nu krijgt aangeboden niet meer benutten. Dus je moet NU iets doen. En dat aspect kan voor sommige mensen onweerstaanbaar zijn. Die moeten dan wel in actie komen. En dat is natuurlijk precies wat marketeers met deze vorm van contentmarketing willen bereiken.


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten