E-boeken vormen de ideale content
Het eerste wat je aangeraden wordt als je in de kunst iets aan marketing wilt gaan doen, is het maken van een e-boek;
|
||
E-boeken zijn enorm veelzijdig toepasbaar in de marketing en de reclame;
|
||
Met goede e-boeken is nog wel een leuke bijverdienste te halen, maar die lenen zich ook enorm goed voor promotie en het verkrijgen van zichtbaarheid als kunstenaar.
|
E-boeken hebben nogal wat voordelen
E-boeken zijn de digitale variant van het gewone boek, maar zowel papieren boeken als e-boeken hebben nu eenmaal hun specifieke eigenschappen.
Hier beperken we ons tot de eigenschappen van e-boeken. Want e-boeken zijn een stuk flexibeler. E-boeken zijn goedkoper te maken. Ze zijn vrijwel zonder kosten eindeloos te verspreiden in onbeperkte hoeveelheden. En ze zijn binnen een paar seconden bij de besteller ter plaatse.
Er is geen uitgever nodig, geen verspreidingskanaal, geen tussenhandel, geen boekhandel. En dat zijn toch allemaal personen, bedrijven en instanties, die best een graantje mee willen pikken van ons e-boek.
E-boeken zijn meestal meer doelgericht, dan papieren boeken
Nu kennen we natuurlijk enorm veel soorten "gewone" papieren boeken. Die papieren boeken zijn van dun tot heel erg dik te koop. Klein, normaal, groot of zelfs heel groot. Dat is in theorie met e-boeken ook allemaal mogelijk, maar we zien daar toch, dat de meeste boeken niet al te dik zijn. Dat heeft een praktische reden. Een dik boek kost meer tijd en bandbreedte om op te halen, kan bijvoorbeeld een telefoon een stuk vertragen en wat misschien nog wel het belangrijkste is, e-boeken worden geschreven om een bepaald probleem op te lossen.
De lezer van een e-boek wil een oplossing en geen entertainment
Het oplossen van een specifiek probleem van een lezer vraag meestal niet om drie dikke pillen van boeken, maar kan met een simpel, gericht gidsje worden opgelost. Meer dan een oplossing heeft die klant immers niet nodig? En boeken leveren meestal heel veel informatie, waarvan slechts een klein deel gericht is. De rest is vaak ook wel een beetje bedoeld, om aan meer tekst en daarmee aan een hogere verkoopprijs te komen. Kortom. een e-boek kan heel praktisch zijn. En een klein en handig e-boek is overal te lezen op een telefoon of tablet. Er zijn zelfs speciale lezers voor in omloop.
En een e-boek kun je altijd nog uit laten printen
Mocht je graag lezen in bed of voor de open haard, dan is er altijd nog de mogelijkheid om je e-boek te printen. Of dat even door een plaatselijke copyshop te laten doen. Kost niet veel en je hebt alsnog een papieren boek.
E-boeken behoren tot de hulpmiddelen voor de moderne marketing, waar iedereen en dus ook elke kunstenaar over zou moeten beschikken.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten