Gidsen als content zorgen voor avontuur
Een voorbeeld van een gids
Een tijdje geleden was ik in Maastricht en wilde een stadswandeling maken. Leuk om te doen maar waar begin je. Heel simpel, bij de VVV en haalt daar een kant en klaar gidsje met stadswandelingen. Het bevatte niet alleen een plattegrond maar oom een beschrijving van de route en wat je onderweg zoal tegenkwam. En met wat achtergrondinformatie gaat de stad en wat je daar ziet gewoon veel meer leven. Wat wil je nog meer.
Je kunt van veel dingen gidsen maken
Dit is dan een voorbeeld van een stadsgids. Maar er je kunt natuurlijk heel veel soorten gidsen maken. Een kunstenaar kan een kijker als het ware door zijn kunstwerk laten lopen en beschrijven wat je daar allemaal tegenkomt. Ook dat kan een vorm van een gidsje worden.
Wandelingen door je galerie?
Je kunt mensen een wandeling langs architectuur laten maken. En wat zou je niet voor leuke dingen met een expositie kunnen doen? Laat de mensen een "wandeling" door je galerie maken en beschrijf wat ze allemaal zien. Veel mensen hebben gewoon een drempel om iets te vragen maar zijn toch wel nieuwsgierig wat er allemaal te zien is. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maar een plattegrond, geef aan wat waar te zien valt en maak daar een beschrijving van.
Maak je galerie avontuurlijker
Een bezoekje aan een saai iets als een galerie wordt dan direct anders en een stuk "avontuurlijker", zeker als je de galerie er ook nog een beetje op inricht. Overigens geldt deze tip natuurlijk voor allerlei winkels. Dat mag duidelijk zijn.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten