Voorspellingen als content
De vraag naar betrouwbare voorspellingen is groot
Voorspellen is lastig. Sommigen gebruiken een glazen bol. Anderen kijken in het koffiedik. Maar het aantal mensen dat naar voorspellingen op zoek is, is groot. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het grote aantal mensen dat pogingen doet om voorspellingen van de effectenbeurs te maken. Zonder succes overigens. Er zijn naar schatting 10.000 factoren die direct en indirect met elkaar invloed op de koersen én op elkaar uitoefenen. Dat werkt dus niet. Het voorspellen van beurskoersen is een hopeloze onderneming.
Volgens sommigen is "koffiedik kijken" een prima manier van voorspellen |
Voorspellers verdienen geld met onmogelijke voorspellingen
Dus dat we hier te maken hebben met een "mission impossible" lijkt uitermate duidelijk. En toch verdienen velen hier hun brood mee. En blijven dat doen want ook als de voorspellingen in de verste verte niet uitkomen blijft men ze geloven.
Mensen komen zelden of nooit op een voorspelling terug
Mensen vergeten snel en kijken zelden of nooit terug naar eerder gedane voorspellingen. Dus wat dat betreft kun je als kunstenaar ook prima je mening geven over de kunstmarkt, over de prijsontwikkeling van een gewilde kunstenaar en noem maar op. Over alles dat min of meer in een trend beweegt kun je een mening geven. Overigens is het ook vaak aan te raden om te spreken van een verwachting in plaats van een voorspelling. We krijgen niet voor niets altijd een weersverwachting. Ook het weer is namelijk onvoorspelbaar. Toch worden deze weersvoorspellingen door velen gevolgd en wordt er naar gehandeld.
Disclaimer
Zet er altijd een disclaimer bij dat je niet aansprakelijk bent voor directe en indirecte schade en wanneer iemand actie wil ondernemen dat hij zich altijd goed voor moet laten lichten. Dat kan veel gezeur en problemen voorkomen.
Een voorspelling is gewoon een mening
Maar bedenk dat jouw mening over de toekomst net zo goed of net zo slecht is als die van een ander en dat het dus verder geen kwaad kan om die mening af en toe als een stukje content te ventileren.
Tot slot
Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten