maandag 2 mei 2022

Groepeer oudere producten tot een nieuw product

Groepeer oudere producten tot een nieuw product



    Veel ouder materiaal dat je nog hebt liggen zal nog goed bruikbaar zijn als je het regelmatig even actualiseert;

    Bestaand materiaal gebruiken kost nu eenmaal altijd minder tijd en energie dan volledig nieuw schrijven;

    En al doende kom je gegarandeerd weer op nieuwe ideeën om nog uit te werken. Noteer je nieuwe ideeën goed zodat ze bewaard blijven.


Hergebruik van content

Hergebruik van je content is vaak goed mogelijk en het scheelt je veel werk

Heb je eerder al veel geschreven? Gebruik het opnieuw

ga eens op zoek naar eerder materiaal dat je geschreven hebt. En ga dan eens kijken wat er nog bruikbaar van is en wat je aan kunt vullen. Het resultaat kan een nieuw uit te geven informatieproduct worden.

Het is veel werk, maar alles nieuw schrijven is nog veel meer werk

Het is natuurlijk best wel aardig wat werk, maar altijd toch nog minder dan wanneer je alles nieuw gaat schrijven. Je verzamelt, bundelt en redigeert indien nodig al het gevonden materiaal. En dan volgt nog de pittige klus van het up-to-date brengen. En afhankelijk van de discipline waarin je bezig bent, kan er flink wat veranderd zijn. En dat kan nog heel wat schrijfwerk vragen om alles weer op orde te krijgen. Er zijn zelfs situaties denkbaar waar herschrijven minder werk kan zijn dan aanpassen maar dat zal per geval bekeken moeten worden.

Hergebruik van goed materiaal kan veel voldoening geven

Het is wel een uitstekende manier om ouder materiaal een herkansing te geven. Vaak ligt het nu te verstoffen onder een dikke laag digitaal stof en dat is toch echt zonde van al het werk dat er in is gaan zitten. Opnieuw gebruiken geeft dan veel voldoening.

Zorg dat je content echt nieuw lijkt met de vormgeving

Het is niet zo moeilijk om eerder gebruikte content weer op te frissen. Een goed voorbeeld is het inzetten van een andere contentvorm. Op dit weblog zijn vele contentvormen te vinden en het moet al heel gek gaan als daar niet iets bruikbaars bij is om je oude content naar om te zetten. En dan kun je er op rekenen dat je content er weer als nieuw uit zal zien.

Actualiseer je content zodat die een recente indruk geeft

Zorg er regelmatig voor dat je je content actualiseert. Dat is van groot belang om het nieuw en recent te laten lijken. Dus houd het kunstnieuws een beetje bij. Alle kans dat er wel iets bruikbaars bij is dat je kunt gebruiken. Zorg dat het in jouw content goed zichtbaar is dat het hier om nieuwe en betrekkelijk recente feiten gaat.

Tot slot

Er zijn nogal wat manieren om kunst te promoten te vinden. Op de verschillende websites van Team Jetje zijn veel van die manieren terug te vinden. En  we hebben ze vaak tot in detail voor je uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com om te kijken wat er allemaal naar je gading is. Wedden dat het je enorm mee zal vallen?




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten