maandag 9 mei 2022

Hoe wordt je content vaker gedeeld

Hoe wordt je content vaker gedeeld?



  Het aanspreken van de juiste doelgroep is van het grootste belang;

  Niemand zal content delen die hem of haar niet interesseert;

  Hoe nieuwer je onderwerp is, des te beter het is. Daarom werken zogenaamde trends ook niet omdat je per definitie te laat bent.


Het delen van je content is belangrijk voor je groei

We hebben in andere artikelen op dit blog al gezien dat het delen van content heel belangrijk is om groei in onze volgers te krijgen. Maar hoe bereik je dat je content vaker gedeeld wordt?

Je content moet op de juiste doelgroep worden gericht 

Allereerst is het van belang dat de content goed gericht is op de juiste doelgroep. Heb je meerdere doelgroepen? Geef die dan een eigen kanaal en zorg voor doelgerichte content die je via dat kanaal doorgeeft. Een kanaal is bijvoorbeeld een Facebookpagina, een emaillijst, een facebookgroep en dergelijke. Als je je doelgroep maar kunt bereiken zonder andere doelgroepen daarmee te storen. 

Niemand deel content die hem of haar niet interesseert

Niemand zal content gaan delen die eigenlijk niet voor hem bestemd was. Daarnaast moet jouw boodschap goed overgebracht worden op het juiste niveau. Je content moet eruit springen. Gebeurt dat niet dan gaat het ten onder in het enorme aanbod dat er nu eenmaal is en dat is zonde van je moeite en mogelijk gemaakte kosten. 

Hoe kan ik mijn content beter laten delen

Zoek naar onderwerpen die nog nieuw zijn

Het mooiste zijn onderwerpen voor je content die nog nieuw zijn. Dus niet trendy want dan heeft iedereen het onderwerp al opgepikt en moet je je daar weer een plek gaan "bevechten". Goede ideeën en suggesties vind je op de meest onwaarschijnlijke plekken. 

Loop voorop in plaats van trends te volgen

En dat kan je helpen om voorop te gaan lopen in plaats van net als iedereen de trends te gaan volgen. Trends werken vaak niet bij content, tenzij je een van de eersten bent die ermee komt. Maar dan weet je nog niet dat het een trend gaat worden. 

Besteed relatief veel tijd aan het zoeken naar een goed idee

Besteed veel tijd aan het graven naar gouden ideeën. Ben je meer een kantoormens, gebruik de tijd dan voor brainstormen. En  en zeg dan nog steeds "nee" tegen 95 procent van de gevonden suggesties omdat ze niet nieuw genoeg zijn. 

Er is ook nog een soort gunfactor noodzakelijk

Ook al ben je met het voorgaande op bruikbare ideeën voor content gestuit dan wil dat nog niet zeggen dat je volgers jouw content zullen gaan delen. Daar is een soort van gunfactor naar jou toe voor nodig en daar gaan we het in een ander artikeltje over hebben. 


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten