maandag 9 mei 2022

Het delen van je content is de sleutel tot succes




Het delen van je content is de sleutel tot succes



  Alleen het delen van content zorgt voor groei van je aantal volgers;

  Als men actie neemt is dat een vorm van waardering voor je werk;

  Met name de Facebook algoritmen beschouwen delen als een indicatie voor kwalitatief goede content.

Moet ik nu alles dubbel doen?
Moet ik nu alles dubbel doen? 

Het is op zich nog vrij gemakkelijk te realiseren dat iemand een stuk inhoud leuk gaat vinden en dat die volger je content ook nog gaat bekijken. Maar wat betekent het eigenlijk? Net echt iets, om eerlijk te zijn. Het is leuke voor je ego en voor ijdele mensen die er een kick van krijgen dat hun werk gezien of gelezen wordt. Maar het helpt je geen millimeter verder om concrete resultaten te boeken. Iemand die jouw inhoud deelt, onderneemt in elk geval een daadwerkelijke actie. Die actie is belangrijk. 


Actie is een vorm van feedback die aangeeft dat jouw inhoud iets bij de mensen teweeg brengt. Het feit dat je volgers actie ondernemen is echt essentieel. Op een gegeven moment heb je volgers en nog beter consumenten nodig om iets te bereiken. En dan maakt het niet veel uit of het nu gaat om het betrekken van mensen bij wat je aan het doen of aan het maken bent. Of om het kopen van je product of kunstwerk." In alle gevallen moeten volgers in beweging komen. En als jouw naar jouw gevoel enthousiaste volgers alleen maar achterover leunen en  passief van je pagina houden, dan doet je dat verder geen goed. Op geen enkele manier. 


Grote ben succesvolle influencers op sociale media begrijpen maar al te goed hoe belangrijk het is om mensen de content die ze produceren, te laten delen. Het is dan ook precies waar zij hun aandacht op richten. Het gaat hen niet puur om aantallen volgers of om "likejes" op Facebook en Instagram. Nee, het delen van hun content, dat is waar die influencers hun aandacht op richten. Het aantal mensen dat je content deelt is je beste maatstaf voor succes. 


Als je volgers je content eenmaal gaan delen dan helpen ze je om je brand te laten groeien. Dat kan de brand van je bedrijf zijn maar ook heel goed je persoonlijke brand als kunstenaar. En in dat geval kan het ook enorm schelen om beter zichtbaar te worden. Iets dat voor een kunstenaar ook van groot belang is. 


Je volgers verspreiden door het delen van je content actief jouw boodschap. En daarmee maken ze je zichtbaar en geven ze je een krachtige stem. Sommige goeroes op dit gebied beschouwen een gedeeld bericht op Facebook als de belangrijkste indicator voor een succesvol bericht. Als een volgers een bericht deelt, dan ziet hij het bericht als iets dat zijn eigen mening onderschrijft. Het geeft aan dat hij gelooft in de boodschap en dat hij die doorvertellen wil. Je zou het delen van content als een vorm van mond-tot-mond reclame kunnen zien. Delen bewijst dat mensen in actie komen en geloven in de boodschap van jouw content.


Dat juist Facebook belangrijk is als het op delen aankomt, heeft te maken met de Facebook-algoritmen die bepalen wat er op de tijdlijn van de mensen terecht komt. Die algoritmen zijn ontworpen om veel gedeelde inhoud weer te geven in de feeds van meer mensen. Want veel gedeeld ziet Facebook als goed en belangrijk qua inhoud. En ze bieden graag goede berichten aan want dan blijven mensen lang op Facebook hangen en dat is toch het uiteindelijke doel van het platform. 


Facebook beloont op deze manier het delen en het is absoluut in je eigen belang om hier als contentschrijver van te profiteren. En dat geldt dus ook voor kunstenaars.

Bedenk ook dat positieve reacties op social media vaak zeldzaam zijn, zeker als er een mening wordt verkondigd die controversieel is. Die mening zal veel eerder aangevallen worden dan versterkt en doorgegeven worden door hem te delen. Dat gebeurt alleen als de mening in het eigen straatje past. 


Bedenk dat als mensen hun nek uit gaan steken om iets aan te bevelen, dat ze in feite de rol van een influencer gaan krijgen. Het raakt hun ego. Als je een restaurant aanbeveelt aan een vriend en je hoort later dat die vriend heel ontevreden was, dan is dat een tik voor jouw ego. Je hebt kennelijk je nek uitgestoken en dat was niet terecht. Dat zorgt ook voor een drempel bij veel mensen om je content te delen. Ze worden er als het ware deel van.  En door een aanbeveling te doen op de content te delen zetten ze wel hun reputatie op het spel. 


Het is dus logisch dat veel mensen terughoudend zijn bij het delen van content op social media. En omgekeerd, is het dus een krachtig signaal als men het toch doet. Het geeft een sterke betrokkenheid bij jouw content aan. En content die men ontvangt via een bekende, heeft op zich weer weer een veel grotere impact dan dezelfde content die door ons zelf -onbekenden voor de ontvanger- wordt geplaatst.


Kortom, delen is alles in de wereld van de contentmarketing


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten