Zorg altijd voor een stevige gunfactor
Alleen het aanbieden van kwalitatief goede content doet mensen die content nog niet delen; | ||
Een gunfactor naar jou toe is van groot belang om mensen qua delen en verspreiden van content in beweging te krijgen; | ||
Kijk altijd altijd uit met advertenties of wat daar zelfs maar op lijkt want op reclame zit niemand te wachten. |
Alleen goede content is niet voldoende, men moet het je ook gunnen |
Alleen goede content aanbieden is nog niet voldoende
In een ander artikel hebben we het al eerder bekeken. Een goed stuk content is belangrijk. Maar kwaliteit is nog niet voldoende om mensen die content ook nog eens te laten delen. Wil men jouw content verspreiden naar collega's, vrienden en kennissen dan is een gunfactor voor nodig. Men moet het voor je over hebben, om de kleine moeite van het even delen daadwerkelijk voor je te doen. In de koude en afstandelijke wereld van de social media is het doen van moeite voor elkaar zeker geen vanzelfsprekend iets. Dus daar moeten we aan werken en aandacht aan schenken. Want hoe komen we aan een goede gunfactor?
Bied service en waarde om een gunfactor te krijgen
De beste manier om die gunfactor te krijgen is allereerst een optimale service. Maar ook het bieden van echte waarde aan je volgers is van groot belang. Dus lever altijd goede kwaliteit content. En breng die die op een prima en consistente manier bij je klanten.
Nee, het gaat er niet om wat de klant voor jou wil doen
Veel ondernemers die met social media werken, kijken vooral wat de klant allemaal voor hen kan doen. Iets bij hen kopen bijvoorbeeld. Of inschrijven op hun nieuwsbrief. Maar dat is beslist de verkeerde invalshoek. Alle inspanning moet er op gericht zijn, om je volgers optimaal tegemoet te komen. Als je het goed doet hoef je je volgers niet eens te bewerken om klant te worden. Dat worden ze dan vanzelf wel. Denk er over na, hoe je je volgers steeds maar weer kunt verrassen en kunt inspireren. Denk ook na hoe je hen emotioneel kunt raken want emotie is nodig wil men tot aankoop overgaan. Zorg er steeds maar weer opnieuw voor dat ze zich bij jou, je bedrijf en je aanbieding betrokken gaan voelen en blijven voelen. Want het werven van klanten is één ding, het vasthouden van klanten is nog iets heel anders.
Vermijd de val van de advertenties
Trap nooit, maar dan ook echt nooit, in de val van het werken met vermomde advertenties. Je valt gegarandeerd door de mand. Het is geen kwestie of dat gaat gebeuren maar wanneer. En het vertrouwen dat over een lange periode met zoveel moeite is opgebouwd is dan in één klap vertrokken om voorlopig niet meer terug te keren. Als het al ooit weer terugkeert want ook dat is lang niet zeker.
Tot slot
Er zijn honderden manieren om kunst te promoten. Op de website van Team Jetje zijn vele manieren terug te vinden. We hebben ze vaak tot in detail voor je uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com om te zien wat er op het gebied van kunstpromotie allemaal te doen valt. En dat is veel. Ook als je geen enorm budget hebt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten