dinsdag 10 mei 2022

Heb je al een goede social media strategie?

Heb je al een goede social media strategie?



  Een goede achterliggende strategie is heel belangrijk;

  De meeste mensen plaatsen gewoon een paar berichten;

  Geduld is er niet. Men gunt zichzelf die tijd helemaal niet. Men wil NU resultaten.


Heb je al een goede social media strategie?
Hoe ziet zo'n goede strategie er eigenlijk uit? 

Zoals bij zoveel ondernemingen vraagt het werken op social media met een grote kans op succes om een achterliggende strategie.


Die strategie bepaalt het pad dat je volgt en hoe je op de omgeving en eventuele gebeurtenissen gaat reageren. Dit is ook de reden dat maar weinig mensen echt succes hebben met social media. De meeste mensen "plaatsen gewoon even een paar berichten" zonder dat hier een bepaalde aanpak aan ten grondslag ligt. Het is puur hopen op het toeval dat een keer een handje gaat helpen maar het kan heel goed zo zijn dat dit toeval ons nooit tegemoet komt. En dan is onze aanpak gedoemd om te mislukken. 


En, laten we eerlijk zijn, soms heeft er ook gewoon iemand geluk en gaat zijn of haar bericht plotseling op de loop en haalt gigantische aantallen views. Het aantal deelnemers is zo groot dat dit al vrijwel met een statistische zekerheid zal gaan gebeuren. 


Zelfs als je goed bezig bent duurt het een tijd voordat de resultaten zichtbaar worden. Het geleidelijk aan tussen vele duizenden berichten omhoog kruipen tot je bij de zoekresultaten in het gebied zit waar je in theorie succes kunt hebben, duur gewoon heel, heel lang. Soms jaren.


En daar zit dan weer het probleem van veel mensen in de huidige snelle wereld: Men gunt zichzelf die tijd helemaal niet. Men wil NU resultaten. De wereld gaat snel en voor je het weet loop je achter. Heb je geen strategie die bewezen werkt? Dan doe je gewoon maar wat. Maar er is gelukkig geen sprake van dat je niets doet. Beter doe je iets verkeerds dan niets. Daar zijn de tijden niet naar.  


En als de nood erg hoog wordt? Dan trek je de portemonnee en koopt vijftigduizend volgers. Of ze echt zijn? Laten we die gok maar niet nemen. Want als er iemand achter komt (en dat gebeurt) dan staan we voor joker en zeker op internet zullen heel veel mensen dat al snel weten. We komen als een soort bedrieger te boek te staan en de kans dat men zaken met ons wil doen wordt snel kleiner. 


Een betere manier als we toch geld gaan spenderen is dan het kopen van advertentieruimte. Maar juist dan is het werken met een uitgekiende strategie waar de advertenties naadloos inpassen van het grootste belang. Zonder strategie wordt het schieten met hagel. En dat is duur en frustrerend. 


En dan is er nog een mogelijkheid om grote bedragen uit te geven en dat is door het inhuren van adviseurs. Neem altijd een adviseur die op no-cure no-pay basis werkt. Die betaal je alleen bij aantoonbare resultaten. Weigert de adviseur dat? Dat heeft hij kennelijk erg weinig vertrouwen in het eigen product. 


Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten