dinsdag 10 mei 2022

Ben je bevriend met e-mailadressen?

Ben je bevriend met e-mailadressen of met echte mensen?


  Bestaat die persoon achter dat e-mailadres eigenlijk wel? Weet je zeker dat het geen robot is?;

  Het grootste probleem met sociaal media is de enorme oppervlakkigheid;

  Verdiep je in het verbeteren van de band met je volgers. 


Ben je bevriend met e-mailadressen of met echte mensen
Dit lijkt mij een twijfelgeval

Social media vormen een oppervlakkig gebeuren

Veel mensen vinden social media maar een oppervlakkig gebeuren. Dat klopt. Dat zijn is ook. Je communiceert met een aantal emailadressen met een profielfoto waarbij je mag hopen dat die echt is. Vaak is dat niet het geval. Soms zit er niet eens een persoon achter maar een stukje software dat ontworpen is om jou naar de mond te praten en je af en toe wat reclame in te wrijven. Meer is het niet. En dan wordt het inderdaad oppervlakkig en heb je er weinig aan. 

Het is nu eenmaal niet anders, toch?

Nu kun je dat feit accepteren en het zo laten, maar je kunt ook proberen er iets aan te doen. Beroemdheden die het wél gemaakt hebben op social media en die daar om hun aandacht en menselijkheid bekend staan hebben een aantal dingen gemeen. Laten we daar eens naar kijken.


1. Antwoord geven

Geef persoonlijke antwoorden en reacties. Beter vijf goede per dag dan 500 like'jes.

Natuurlijk kun je niet overal tegelijk zijn en kun je niet iedereen bereiken. Maar zorg dat je bij degenen die je bereikt oprecht en autentiek overkomt. Ga geen rol spelen want daar prikken mensen doorheen en is het effect weg. 


2. Toon jezelf

Laat zien dat je zelf mens bent. Met sterke en minder sterke kanten. Vertel wat je leuk en niet leuk vind. Wat je bezig houdt. Wat je graag eet. Kortom, vertel, vertel en vertel over jezelf. Je kunt heel veel over jezelf vertellen als je er eventjes rekening mee houdt. 


3. Neem contact op met volgers

Pik af en toe een volger waar je mee gaat lunchen etc. Zorg er voor dat je volger daar bekendheid aan geeft. Doe het niet zelf. Maak bijvoorbeeld samen een selfie dat je allebei plaatsen kunt. Zorg wel dat het echt is. Niet alleen maar echt lijkt, Nee, het moet echt zijn. 


4. Besteed commentaren uit

Besteed een deel van de reacties uit aan een parttimer die dat van huis uit kan doen. Het kost wat geld maar er kan veel tegenover staan. 


5. Organiseer een Meet-en-greet

Wordt je echt bekend, zorg dan voor een soort Meet-en-greet en vergelijkbare bijeenkomsten.  Met camera natuurlijk.


6. Omgaan met verzoeken om foto's 

Krijg je verzoeken om foto's etc? Ga daar dan op in. Zorg voor een standaardset en stuur die op. Neem wel foto's die nergens al gepubliceerd zijn zodat ze echt zijn. Overweeg het gebruik van mock-ups. Kijk uit met al te persoonlijke foto's want je weet nooit waar ze uiteindelijk terecht gaan komen. 


7. Zorg voor een website, praatgroep of online-community

Zorg voor een website of weblog die helemaal in het teken staat van het leggen van contacten met je volgers. Ook een online-community kan daarbij werken. 


8. Betrek volgers bij wat je doet

Maak je volgers als het ware een onderdeel van je team. Laat ze hun mening geven en doe daar ook iets mee. Maak je volgers belangrijk en betrokken. Dat werkt gegarandeerd. 


Gebruik dit soort punten om een band op te bouwen met je volgers. Alleen dan worden ze bereid om iets voor je te doen. Bijvoorbeeld je berichten te delen. Zolang je alleen maar een emailadres, een nickname en een profielfoto bent gaan ze dat echt niet doen. 



Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten