woensdag 18 mei 2022

Een minicursus werkt als een volgelingenmagneet

Een minicursus werkt als een volgelingenmagneet



    Minicursussen bieden veel voordelen als je ze als content gebruikt;

    Je belooft je lezer dat je hem of haar iets gaat leren. Dat moet je dan natuurlijk wel doen, maar dat spreekt voor zich;

    Zelfs een gratis cursus zul je in de huidige verzadigde markten moeten verkopen.



Interessante cursus die je zo gewoon in tuin kunt lezen

Mini-cursussen staan goed bekend als aantrekkelijke content

Volgens de internetgoeroes is één van de snelste manieren om een flinke lijst met e-mailadressen te verzamelen om een "mini" cursus op te zetten die je echt een bepaald resultaat beloofd. Dat klinkt goed, dus laten we eerst eens kijken wat zo'n minicursus dan inhoudt. Je kunt de cursus opzetten met e-mails maar ook met blogposts die je in de juist volgorde post.

Beloof je lezers dat je ze een vaardigheid gaat leren

In die e-mails of blogposts beloof je de lezer om een speciale vaardigheid te leren. Of dat je iets speciaals onthult dat men best graag zou willen weten. Uiteraard maak je duidelijk dat jij degene bent die ze die vaardigheid aan kan leren. En je kunt ze niet alleen deze kennis bijbrengen, je hebt nog wel meer op de plank. En natuurlijk ben je bereid die te leveren al zit er dan misschien een klein prijskaartje aan. De advertentietekst voor je mini-cursus ziet er ongeveer uit als volgt:

Gratis mini-cursus

"Hoe produceer je kunst die snel en goed verkoopt, zodat je zelf nog van de opbrengst kunt genieten".

Een autoresponder of een blog zorgen voor de verspreiding

Als je met e-mail gaat werken dan heb je nog een e-mailadres en een voornaam nodig. Een autoresponder zorgt wel voor de verdere verzending. Bij een blog heb je zelfs dat niet nodig. Benadruk het geringe risico dat men loopt, zeker als je de mini-cursus als content in een blog opneemt. Als de belofte goed genoeg is, zal de belangstelling groot zijn.

Laten we eens kijken naar een vijftal tips om tot nog betere cursussen te komen:

Tip #1 - De belofte

Bij een succesvolle cursus mik je op een gerichte doelgroep en doe hen de beste belofte die je waar kunt maken. Misschien is het nog het lastigste dat je cursus gratis is want dat wordt al snel vreemd gevonden en verkeerd uitgelegd. Iets waar je veel geld voor moet betalen zal best wel beter zijn, nietwaar? Dus dat is een hobbel uit een vreemde hoek. Een goede belofte is belangrijk om over deze hobbel heen te komen. En bedenk dat je zelfs een gratis cursus moet verkopen. Dus je talent voor copywriting moet ook nog aangesproken worden. Je belofte moet de tijd en aandacht die de lezers aan je schenken ruimschoots compenseren. Dat je de belofte ook waar moet en gaat maken, spreekt vanzelf. Doe je dat niet dan kun je verdere geloofwaardigheid wel vergeten.

Tip #2 - Ga niet opnieuw het wiel uitvinden

Kijk eens rond wat er al voor materiaal te vinden is. Misschien heb je eerder iets gemaakt? Of is er iets in de sfeer van PLR te vinden? Wat je nu niet hoeft te maken kost je ook geen tijd. Aanpassen kost altijd minder tijd dan maken. Check of iemand als eens iets in deze richting gemaakt heeft dat je tegen een vergoeding kunt gebruiken nadat je er een eigen draai aan hebt gegeven.

Tip #3 - Zorg voor voldoende mogelijkheden om geld te maken

Zorg dat je mini-cursus goede links bevat hoe je verder moet komen als je meer over het onderwerp wilt weten. Zorg voor aanklikbare links. Maak het je lezers gemakkelijk. Die links kunnen gewoon naar goede informatie verwijzen maar ook naar affiliate programma's en producten van jezelf. Het zorgt er ook voor dat men je cursus gaat bewaren omdat deze handige links bevat.

Tip #4 - Kweek verwachtingen voor de volgende e-mail of blogpost

Als men al weet dat er weer zo'n goed bericht van jou aankomt, zal men eerder geneigd zijn om er naar uit te kijken en er zelfs een gedeelte van te lezen. Wie weet lezen ze het wel helemaal! Dus zorg altijd voor een soort van cliffhanger naar het eerstvolgende bericht. Het is de moeite waard want men ontvangt zoveel e-mail dat er altijd een risico is dat je e-mail daarin verloren gaat. Bij een blog is dat minder, omdat het bericht daar gewoon blijft staan.

Tip #5 - Vertel je lezers wat ze nog niet weten!

Vertel steeds dat deze mini-cursus onderdeel is van een groter geheel dat zeker de moeite waard is om er kennis van te nemen. Je hebt deze mini-cursus niet gemaakt om nog beter en sneller te leren typen. Nee, uiteindelijk heeft je mini-cursus toch een doel waar je voordeel van hebt. Direct door verkoop en indirect door inschrijvers die later mogelijk kopers worden. Met deze tips werk je aan iets heel belangrijks. En dat belangrijke heet "Vertrouwen". En als je dat eenmaal hebt bereikt dan is het sluiten van transacties iets dat je binnenkort kunt verwachten.

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten