zondag 31 oktober 2021

De donkere kant van contentmarketing

De donkere kant van contentmarketing


Het lijkt soms wel eens of contentmarketing uitsluitend voordelen heeft. Dat is uiteraard niet zo. Niets is ideaal in deze wereld en contentmarketing is dat ook niet. 

Dus laten we alles goed in balans houden en ook eens naar de negatieve kant van contentmarketing gaan kijken.

de donkere kant


Contentmarketing is lastiger dan het lijkt

En dat lastige zit hem vooral in het maken van de juiste content. Niet iedereen heeft daarvoor de mogelijkheden, kennis en ervaring. Om over de juiste apparatuur en programmatuur maar te zwijgen.

 Dat kan het wel eens lastig maken om je content zelf te produceren. Veel bedrijven besteden het dan ook gewoon uit. Bijkomend nadeel is dat slechte content net zo negatief voor je bedrijf werkt, als dat goede content er een positief effect aan geeft.

Contentmarketing komt maar traag op gang

Het kan een flinke tijd, denk in maanden of misschien wel een jaar duren, tot de effecten van je content marketing echt zichtbaar worden. Dat vraagt best wat geduld en uithoudingsvermogen. Dat zijn voor veel mensen behoorlijke lastige eigenschappen. 

Ook is uitblijven van tastbare resultaten lastig uit te leggen aan superieuren, klanten en dergelijke personen. Zeker als je de contentmarketing regelt voor een ander zal die snel resultaten willen zien.

Na starten is stoppen lastig

Als je eenmaal voor de aanpak van contentmarketing gekozen hebt, dan wordt het lastig om er nog mee te stoppen. Want dan valt alles wat je tot dat moment opgebouwd hebt al heel snel weg. Overigens is dit geen specifiek probleem van contentmarketing, want elke marketingaanpak heeft daar wel min of meer last van. En langdurig volhouden kan zeker voor kleinere bedrijven wel eens een hele zware opgave zijn.

Veel vissers in de vijver

Zeker bij meer algemene onderwerpen is de concurrentie groot. Werk je in een kleine hoek van de markt, dan zal dit effect minder zijn, maar het is beslist niet afwezig. Ook daar kunnen plotselinge nieuwe spelers opduiken die met een goed verhaal komen.


Gaan we de lat hoger leggen, dan zullen ook de kosten onvermijdelijk toe gaan nemen. Dus zullen we constant op jacht moeten naar nieuwe vormen van content, nieuwe productietechnieken en noem maar op om in elk geval een beetje voorop te blijven lopen.  

Tot slot

Er zijn vele manieren van promotie bij kunst. Op de website van Team Jetje zijn er vele terug te vinden en vaak tot in detail uitgewerkt. Ga dus naar https://teamjetje.blogspot.com




 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten